Radzić sobie ze stresem

Stres. 102 sprawdzone sposoby na stres – blog książkowy

Sposób na stres

Sposób na stres

Stres i co dalej?

Sterta dokumentów do wypełnienia, nowe zlecenie czekające w pracy, zeszłodniowa plama na sukience domagająca się prania, kolacja jeszcze nie gotowa, a dziecko właśnie przypomniało sobie, że do wczoraj trzeba było przesłać zdjęcia pracy domowej z matematyki. Jak w takiej sytuacji zachować spokój? Jak nie stresować się w natłoku codziennych trosk? Jak odnaleźć się w pędzie, który narzuca nam świat współczesnych ludzi? Zawrotne tempo, chroniczny lęk i ciągła niepewność nie jednemu spędzają sen z powiek. Człowiek, konkurując z innymi i próbując na siłę być lepszym od sąsiada,  traci siły w wyścigu, w którym chcąc nie chcąc musiał wystartować. Nie czerpie przyjemności z biegu lecz marzy o tym, aby wreszcie przystanąć i móc odetchnąć pełną piersią, nie czując na plecach zimnego dreszczu strachu. Jak więc poradzić sobie z nerwami, które tak trudno jest utrzymać na wodzy i które odbierają tak wiele  radości? Pierwszym krokiem, który warto zrobić, jest sięgnięcie po niezwykle pomocną książkę o tytule “Stres. 102 sprawdzone sposoby na stres” (https://www.taniaksiazka.pl/stres-102-sprawdzone-sposoby-na-stres-beata-pawlikowska-p-1385244.html).

Prostsze niż się wydaje

Beata Pawlikowska w lekturze swojego autorstwa stara się dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, aby pomóc im dostrzec jak prosta może okazać się walka ze stresem. Używając przystępnego języka oraz wspierając się gotowymi metodami, których można użyć, gdy nadejdzie czarna godzina, kobieta porusza wiele ważnych wątków. Między innymi:

  • objaśnia różnice między fizjologicznym a emocjonalnym mechanizmem powstawania stresu.
  • tłumaczy, że długotrwały stres przyczynia się do rozregulowania równowagi wewnętrznej, co skutkuje rozdrażnieniem, zmęczeniem, bezsennością, a niekiedy nawet depresją. 
  • wyjaśnia, że stres to stan, gdy organizm przełącza się na tryb awaryjny, aby w ten sposób zwiększyć swoje szanse na przetrwanie.
  • wspomina też o zdrowym stresie, który mobilizuje do działania i pomaga osiągnąć założone cele.
  • mówi co wspólnego ma stres z problemami żołądkowymi, kłopotami z pamięcią, nadmiernym tyciem i chudnięciem, nawrotami alergii, poczuciem braku sensu oraz bezpłodnością.
    opowiada o swoich podróżach i niezwykłych osobach, spotkanych po drodze, które niemal do perfekcji opanowały poskramianie swoich wewnętrznych niepokoi.

Grunt to znaleźć skuteczny sposób

Pawlikowska to kobieta wielu talentów. Jest nie tylko pisarką, ale również polską podróżniczką, dziennikarką, fotografką, tłumaczką oraz ilustratorką. W książce “Stres. 102 sprawdzone sposoby na stres” pokazuje, że nie ma sytuacji bez wyjścia. Wystąpienie publiczne, korek uliczny, kłopoty w związku czy  brak powodzenia w pracy to problemy, z którymi można sobie poradzić, jeśli tylko opanuje się swoje wewnętrzne strachy.

 

 

Sabina