Radzić sobie ze stresem

Stres. 102 sprawdzone sposoby na stres – blog książkowy

Czym grozi stres?

Czym grozi stres?

Stres to reakcja organizmu na zewnętrzne doświadczenia i zdarzenia. Do znanych oznak stresu zalicza się: przyśpieszone bicie serca, spocone dłonie, gęsia skórka czy ból głowy. Współczesne życie w szybkim tempie wymaga od nas, abyśmy nauczyli się funkcjonować pod wpływem ciągłych czynników stresotwórczych jak praca, wymagania otoczenia, rodzina, Z tego powodu powstają liczne pozycje, których autorzy dzielą się swoją wiedzą w zakresie redukcji stresu jak np. Beata Pawlikowska w książce “Stres. 102 sprawdzone sposoby na stres“.

Dlaczego warto walczyć ze stresem?

Stres jest czynnikiem wywołującym wiele chorób somatycznych oraz przyczynia się do:

  • większej podatności na przeziębienia i stany zapalne,
  • kłopotów z oddychaniem,
  • niestrawności;
  • biegunek czy
  • do zaburzeń w miesiączkowaniu u kobiet.

Długotrwały stres prowadzi do pojawienia się wielu negatywnych zjawisk w organizmie człowieka i z tego powodu konieczna jest umiejętność radzenia sobie ze stresem. Obecnie jest to także zdolność doceniana także przez pracodawców, o którą pyta się kandydatów w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Według ekspertów ponad 40% dorosłych w krajach rozwiniętych odczuwa niepożądane skutki długotrwałego stresu, co jest przyczyną wizyty u lekarza.

Czy można skutecznie radzić sobie ze stresem?

Stres działa na układ odpornościowy organizmu osłabiając go. W swojej książce Beata Pawlikowska w sposób przystępny objaśnia, czym jest stres, jak powstaje czy jak żyją ludzie spotkani w dalekich podróżach, którzy nigdy nie odczuwają stresu. W książce zgodnie z tytułem autorka podaje aż 102 metody na radzenie sobie ze stresem w przeróżnych sytuacjach życiowych, co dodatkowo urozmaicone jest licznymi ilustracjami oraz multimedialnymi linkami. Według pisarki można opanować nerwy, które towarzyszą nam w takich sytuacjach jak:

  • korek na drodze,
  • wystąpienie publiczne,
  • kontakt z pracodawcą czy
  • związki partnerskie.

W przypadku, gdy nie poradzimy sobie ze stresem mogą nas czekać takie dolegliwości jak:

  • problemy z zasypianiem;
  • bóle głowy;
  • kłopoty z pamięcią i koncentracją;
  • ataki paniki czy
  • częste infekcje.

Warto spróbować zapoznać się z proponowanymi metodami pokonania stresu, aby korzystać z życia pełnymi garściami jak robi to autorka. Do sposobów radzenia sobie z nerwowymi sytuacjami służą m.in. ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe, można skorzystać z naparów ziołowych czy aromaterapii. Niektórym osobom wystarczy jeden sposób na stres, niestety inne będą zmuszone korzystać z kilku, aby skutecznie walczyć ze stresem.

 

 

Sabina